سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره قانون کار

بسیاری از افرادی که در مورد قوانین کاری اطلاعاتی ندارند به وکیل قانون کار نیازمند می شوند تا اطلاعات خود را در این مورد تکمیل کنند. شما در هر کاری که مشغول به فعالیت باشید باید با قوانین آن کار آشنایی های لازم را به دست آورید. یکی از بهترین روش های دریافت اطلاعات قوانین کار وکیل قانون کار می باشد که بسیاری از افراد قوانین کار را برای شما توضیح می دهند و مشورت های لازم را برای شما بیان می کنند.

مشاوره قانون کار برای بسیاری از افرادی که از قوانین کاری اطلاعاتی ندارند بسیار مناسب می باشد. در ادامه مطالب سعی می کنیم برخی از مواردی که عموما در این رابطه مورد استفاده قرار می گیرد را برای شما بیان کنیم تا آشنایی بیشتری را در این مورد به دست آورید. سعی ما بر این است تا شما در شکایت های قانونی به مشکل بر نخورید . در نظر داشته باشید که حتی با وجود آگاهی نسبی در این زمینه ، هنگام بروز برخی از مشکلات حتما نیاز پیدا خواهیم کرد تا به وکیل اداره کار مراجعه کنیم.

معرفی مشاور قانون کار :

همانطوری که بیان کردیم هر فردی برای اینکه با قوانین کاری خود آشنایی های لازم را به دست آورد به مشاوره قانون کار نیاز دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

  1. یکی از مهمترین قوانینی که در وکیل قانون کار قرار می گیرد و باید کلیه کارفرمایان، کارگاهها، کارگران، موسسات صنعتی، تولیدی، کشاورزی و خدماتی از این قانون تبعیت کنند این است که باید به طور کامل با قوانین کاری آشنایی داشته باشند و هریک از آنها باید در مورد فعالیت ها و عملکردهایی که باید انجام دهند آگاهی کافی و لازم داشته باشند.
  2. هر فردی که در هر حوزه ای فعالیت می کند باید مشروعیت کامل داشته باشد. برخی از سازمان ها وجود دارند که باید مشروعیت این دسته از افراد را تعیین کنند تا آنها بتوانند فعالیت های کاری خود را انجام دهند.
  3. قراردادی که بین افراد وضع می شود بای به طور کامل معین و مشخص باشد و هیچ ابهامی در آن وجود نداشته باشد. مشاوره قانون کار مبهم و واضح بودن قراردادها را مشخص می کند.
  4. یکی از مهمترین قوانینی که در مشاوره قانون کار قرار می گیرد حقوق کارگر می باشد که، حقوق کارگر باید در ابتدای قرارداد مشخص شود تا کارگر به خوبی در مورد حقوق خود اطلاع داشته باشد.
  5. ساعات کاری که کارگران باید در حوزه فعالیت خود حضور داشته باشند باید در ابتدا مشخص شود، همچنین یکی دیگر از مواردی که باید در ابتدا مشخص شود مرخصی هایی می باشد که افراد می توانند در طول سال از آنها استفاده کنند. یعنی در ابتدا باید به افراد گفته شود که در طول یک سال چند روز کاری خود را می توانند به مرخصی های خود اختصاص دهند.
  6. یکی از قوانینی که در مشاوره قانون کار وجود دار این است که برخی از کارها در شرایطی می باشند که مدت قرارداد آنها مشخص شده می باشد. افرادی که می خواهند در این شغل ها فعالیت کنند با آنها قرارداد مشخصی بسته می شود و بعد از اینکه قرارداد آنها تمام شود، فعالیت کاری آنها هم اتمام پیدا می کند.

در دو صورت قرار داد با آنها باری دیگر منعقد می شود، یکی از آنها در شرایطی می باشد که افراد کار خود را به خوبی انجام داده اند و کارفرمایان از فعالیت وی رضایت داشته اند، در این صورت قرارداد دیگری با آنها بسته می شود. یکی دیگر از شرایطی که در مشاوره قانون کار وجود دارد این است که مدت فعالیت آن سازمان و یا شرکت تمام نشده است و مجبور می باشد کارگرانی را که به صورت قراردادی استخدام کرده است نگه دارد و قرارداد دیگری را با آنها منعقد کند.

  1. یکی دیگر از قوانین کار این است که باید در ابتدای تنظیم قرارداد برای کارگرها فعالیت آنها مشخص شود تا آنها بدانند در چه حوزه ای باید فعالیت کنند.
  2. برخی از سازمان ها و شرکت ها از آنجایی که فعالیت های خاصی در آنها انجام می شود، قوانین خاصی هم دارد که افراد در همان روز اول که استخدام می شوند باید با آن قوانین آشنا شوند تا ب خوبی بتوانند فعالیت های کاری خود را شروع کنند.

http://taninedalat.org